24 mar 2015

W tym artykule chciałbym opisać jak inaczej można zamontować przekładnie na rowerze.
To zamontowanie jest najlepszym mocowaniem przekładni do roweru. W zamontowaniu tego typu przekładni przede wszystkim skraca się łańcuch co zapobiega jego spadaniu, silnik jest dobrze amortyzowany na metalowo-gumowych amortyzatorach a przy rowerze na kołach 20" but nie zawadza przy pedałowaniu o przekładnie.
Na dolnych zdjęciach, przekładnia jest widoczna po skręceniu wszystkich wsporników jakie wchodzą w jej skład.

























Następne zdjęcia pokazują przekładnie razem z silnikiem. Silnik jaki opisywałem wcześniej jest wytrzymały na zastosowania do roweru i sprawuje się wyśmienicie. W czasie poprzedniego sezonu,  czyli 2014 r zrobiłem na silniku 5000 km.
Pali 1,2 l/100km czyli jak naleje do zbiornika paliwa to pokona około 45km. Jak pokonuje się większą odległość na silniku to dobrze jest chociaż pół litra paliwa zabrać ze sobą.






















Na bagażniku w postaci silnika i przekładni, wozi się 8 kg łącznie z zębatką która jest na tylnym kole i łańcuch. Czym wyżej to ciężar jest mniejszy i nie odczuwalny dla osoby jadącej na rowerze. Robiłem doświadczenia z kobietami czy odpalą taki silnik. Nie jest to problemem kiedy silnik jest na grzany i odpala ze pociągnięciem linki szarpaka a silnik zimny wymaga pociągnięcia za szarpak kilka razy.
Na czterech zdęciach pokarze jak zamontowane jest przekładnia na rowerze.




















Długości wsporników przekładni są tak dobrane że pasują na rower z kołami 20", 24", 26", i 28cali. Każdy rower posiada otwory na założenie bagażnika i to otwory są do wykorzystania w zamontowaniu wsporników przekładni.













Poniższe zdjęcia pokazują zamontowanie wsporników przekładni.

Używając nomenklaturo z pierwszych moich publikacji, przekładnia stała ze sprzęgłam jest na pasku zębatym i doskonale zdaje egzamin w najtrudniejszych warunkach. Wysokie obroty jakie towarzyszą w pierwszym przełożeniu to znaczy z wału korbowego na zębatkę, nie wprowadzają hałasu jak koła zębate na których  też robiłem doświadczenia. W przekładni podstawowej jest krótki łańcuszek jak przy rowerze a na koło idzie łańcuch typowy dla rowerów.
Czym się różni przekładnia od opisanych wcześniej ?  Jak widać ze zdjęć przekładnia jest krótsza i pod wyraźnym skosem a poza tym niczym. Cena jej zostaje taka jak w zestawieniu opisanym wcześniej. Gdyby był ktoś zainteresowany takim rowerem z silnikiem to proszę odezwać się na meilu ( rower.silnik@gmail.com )
To na razie wszystko co chciałem przekazać.